Best Friends and Friendship Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook
Comments and Graphics - Friends Layouts - Photobucket

НА ВСИЧКИ МОИ ВИРТУАЛНИ ПРИЯТЕЛИ ЗА БЕЗЦЕННИТЕ ИМ УМЕНИЯ,ЗЛАТНИ РЪЦЕ И ГОЛЕМИ СЪРЦА С МНОГО ЛЮБОВ.......

Saturday, February 23, 2008

ВЕЧНИТЕ ПРАВИЛА ЗА УСПЕШНА КАРИЕРА


Понякога за да се придвижим напред в кариерата е необходимо съвсем малко. Например една усмивка. Някои казват, че трябва да имаш късмета да си на подходящото място в подходящия момент. Други смятат, че най-важна е добрата подготовка. Аз мисля, че подготовката прави късмета. Затова тук ви предлагам един кратък списък от прости правила, които ни стимулират и мотивират и в резултат утъпкват пътя към нашия успех.

1. Подобрете комуникационните си умения.
Успехът идва при тези, които умеят да общуват. Ще бъдеш чут само ако можеш да изложиш становището си умело. Във всяка една област на бизнеса уменията за общуване се ценят изключително много и са предпоставка за кариерно развитие. Ключовите правила са:

Бъди добър слушател!

Не бързай да вземеш думата!

Не се гневи!

2. Подобрете езиковите си умения.
Безгрешното владеене на български език е абсолютно задължително изискване за успешна кариера. Владеенето на английски език вече е част от нормата, а познаването на други чужди езици може да ви даде значителна преднина пред останалите колеги.Не допускайте знанията ви да остареят. Учете заедно с децата си - това помага много да не забравяме полезните знания от училище.

3. Участвайте доброволно в служебни инициативи.
Вярно е, че има работа, която е неприятна или пък не носи никакви облаги, но все пак трябва да се свърши. Доброволното ви участието в подобни задачи може и да не носи директно възнаграждение, но няма да остане незабелязано. Бъдете активната личност във вашия офис - създайте впечатление сред колегите и шефовете си, че вие сте човек, на който може да се разчита.
4. Спечелете си похвала от шефа.
Разберете какви са неговите цели и задачи и бъдете подготвени за тях. Бъдете готови да поемете част от неговото бреме - това ще ви се отплати многократно. Не бъдете натегачи и подмазвачи - този подход може и да върши работа пред някои хора, но в качествените фирми успехът се мери по свършената работа.

5. Създайте си професионална мрежа.
Не губете връзките си с бивши колеги, шефове, учители и съученици. Опитвайте се да поддържате постоянни контакти с тях - те са вашата професионална мрежа. Хората от вашето обкръжение трябва често да се сещат за вас - това е един от най-ефективните начини да намерите нова работа.

6. Създайте си публичен имидж и авторитет.
Има една поговорка: “До 40 години работиш за името си, а след това името ти работи за тебе”. Не забравяйте да работите за името си!

7. Въведете свой колега в тайните на занаята.
Споделяйте своите знания и умения с по-младите и неопитни колеги. Ако сте наистина голям капацитет, ще спечелите тяхното уважение и признателност. Не се притеснявайте, че някой може да ви “вземе хляба”. По-скоро покажете пред висшестоящите, че сте успели да създадете собствена школа.

8. Избягвайте политическите спорове.

Задачата на една фирма е да прави бизнес и да печели пари. Разговори, спорове и клюки на всякакви теми, несвързани с тази основна задача, говорят за липса на професионално отношение към работата и силно намаляват шансовете ви за успешна кариера.



ЗАЩО МЕ ИГНОРИРАТ?

Почти всеки е имал моменти, в които въпреки желанието и старанието, което влагаме в работата, колегите и шефовете не ни обръщат достатъчно внимание или съвсем откровено си ни игнорирали. Безразличието е може би най-силния фактор за убиване на мотивацията .

Липсата на отношение, обаче, може да скърши и най-оптимистичната ви нагласа.Къде е причината за безразличието на другите? Защо ни игнорират? Много често, изпадайки в подобна ситуация, сме склонни да търсим вината в другите. Истината е, че в много случаи причините да не ни обръщат внимание са коренят изцяло в нашето поведение. Ето един списък, който малко грубичко насочва погледа ни към самите нас.

Не говориш с другите

Не говориш за нещата, които смятат за важни

Не можеш да ги убедиш, че трябва да им пука за това, за което говориш

Не излъчваш страст

Говориш твърде много

Звучиш глупаво

Глупав си

Говориш със заобикалки и им губиш времето

Водиш твърде много битки, а не си спечелил нито една

Хората нямат причина да ти имат доверие

Нямаш власт

Никой не те уважава

Ти също ги игнорираш

Вие как мислите?

No comments: